Rumored Buzz on بیماری های زونا

Wiki Article

بعد از باردارشدن و گذشت دوره‌ای ۹ماهه، نوبت به زایمان و تولد نوزاد می‌رسد. گاهی‌اوقات هم امکان زایمان زودتر از موعد…

● مانند سایر نواحی بدن، زونا بر روی باسن ممکن است علائم اولیه مانند گزگز، خارش یا درد را ایجاد کند.

○ از دست دادن شنوایی یا درد شدید در یک گوش، سرگیجه یا از دست دادن حس چشایی در زبان که می‌تواند از علائم سندرم رمزی هانت باشد و همچنین نیاز به درمان فوری دارد.

برنامه جناب‌خان و فرزاد حسنی در ۱۴۰۳/ دورهمی برمی‌گردد؟

* وجود یك‌ بیماری‌ كه‌ باعث‌ كاهش‌ مقاومت‌ بدن‌ شده‌ باشد.

چند گروه مسلح در غزه فعال است و این گروه‌ها به دنبال چه هستند؟

از عوارض زونا در بزرگسالان می‌توان به ضایعات پوستی بیشتر و عفونت‌های میکروبی که بر اثر تاول‌های باز به وجود می‌آیند، اشاره کرد.

به خاطر داشته باشید که عفونت زونا در افرادی که قبلاً به بیماری آبله مرغان مبتلا نشده باشند هم اتفاق می‌افتد.

البته‌ فرد با یك‌ بار گرفتن‌ زونا، تا آخر عمر در برابر آن‌ ایمن‌ خواهد بود؛ مگر در موارد نادر.

در این بیماری زونا تا چه مدت واگیر دارد مقاله درباره زونا، علائم، درمان و مراقبت‌های لازم می‌خوانید. برای خواندن مقاله پیش رو به ۷ دقیقه زمان نیاز دارید.

در حالت کلی درمان قطعی برای بیماری زونا وجود ندارد، اما پزشک با توجه به وضعیت بیمار و تشخیص خود روش‌هایی برای کاهش علائم و دوره عفونت برای بیمار تجویز می‌کند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنم.

معمولاً اگر زونا چشم را درگیر نکرده باشد، خیلی خطرناک نیست اما در صورت شک به ابتلا به بیماری زونا، بخصوص در موارد زیر حتماً به پزشک خود مراجعه کنید:

یکی از ناخوشایندترین عوارض زونا چیست و چطور عارض می‌شود؟ درگیری چشم یا ناحیه‌ی اطراف آن به زونا باعث عفونت دردناک چشم می‌شود. گاهی زونای چشمی به از دست دادن بینایی منجر شود.

● زونا می‌تواند بر روی باسن هم ظاهر شود. زونا معمولاً فقط یک طرف بدن را درگیر می‌کند، بنابراین ممکن است در یک باسن بثورات یا زخم‌های پوستی داشته باشید؛ اما در سمت دیگر نه.

Report this wiki page